Τι είναι η μεσογειακή διατροφή;

H Μεσογειακή διατροφή είναι ένας σύγχρονος προτεινόμενος τρόπος σωστής διατροφής που βασίζεται στα παραδοσιακά ελληνικά διατροφικά πρότυπα.


Η πιο διαδεδομένη εκδοχή Μεσογειακής διατροφής είναι αυτή που παρουσιάστηκε από τον καθηγητή της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου του Harvard, Walter Willet. Βασισμένος στις “τυπικές διατροφικές συνήθειες της Κρήτης και το μεγαλύτερου μέρους της υπόλοιπης Ελλάδας στις αρχές της δεκαετίας το “60”, αυτός ο τρόπος διατροφής συνδυασμένος με τακτική φυσική άσκηση, βασίζεται στην κατανάλωση λαχανικών, φρέσκων φρούτων για επιδόρπιο, ελαιολάδου ως βασικής πηγής λίπους, γαλακτοκομικών (κυρίως τυριού και γιαουρτιού), στην χαμηλή έως μέτρια κατανάλωση ψαριών, πουλερικών και κρασιού, στην κατανάλωση έως τεσσάρων αυγών την εβδομάδα και στην χαμηλή κατανάλωση κόκκινου κρέατος.


Ποσοστό 25% έως 35% των θερμίδων της διατροφής προέρχεται από την κατανάλωση λιπαρών, κυρίως υγιεινών μονοακόρεστων από το ελαιόλαδο, με τα κορεσμένα λίπη να συμβάλλουν μόνο κατά 8% ή και λιγότερο.


Καθόλου τυχαία, ακόμη και σήμερα, οι Έλληνες παραμένουν οι αδιαφιλονίκητοι “παγκόσμιοι πρωταθλητές” στην κατανάλωση ελαιολάδου αποτελώντας λαμπρό παράδειγμα, καθώς τρώνε ετησίως 24 λίτρα ελαιολάδου ο καθένας!