Δοκιμάστε την σήμερα!

Aν και η Μεσογειακή διατροφή ονομαζόταν και “δίαιτα του φτωχού”, κάθε άλλο παρά …φτωχή είναι.Δεν περιέχε κρέας γιατί δεν ήταν διαθέσιμο. Είχε λίγο ψάρι αλλά κυρίως στηριζόταν σε πράσινα τρόφιμα και όσπρια σαν την κύρια πηγή πρωτεϊνης. Υπήρχαν πολλά φαγητά της κατσαρόλας με λίγο σχετικά κρέας αλλά πολλά λαχανικά: εκτός από τα μπιζέλια, τα καρότα, τις αγκινάρες και τα κολοκυθάκια του κυρίως πιάτου υπήρχε και μία σαλάτα στο τραπέζι! Η κατά κεφαλήν ημερήσια κατανάλωση λαχανικών και φρούτων ήταν μισό κιλό από το καθένα.


Άλλη παράμετρος της Μεσογειακής διατροφής που την ξεχωρίζει από άλλες δίαιτες, είναι ότι εστιάζει σε τροφές που μπορείς να τρως, όχι σε όσες πρέπει να αποφεύγεις ή να περιορίζεις. Οι Έλληνες και άλλοι λαοί της Μεσογείου τρώμε πολλά είδη τροφής και απολαμβάνουμε το φαγητό τους.


Συνήθως όταν οι άνθρωποι είναι “σε δίαιτα” υπάρχουν τροφές ή ακόμη και ολόκληρες κατηγορίες τροφών πλούσιες σε λιπαρά και υδατάνθρακες που είτε απαγορεύονται, είτε περιορίζονται πολύ δραστικά. Αυτό δεν συμβαίνει με την Μεσογειακή διατροφή. Για να κάνετε την διατροφή σας πιο Μεσογειακή, πάρτε τις πρωτεϊνες που χρειάζεστε από τα φασόλια, το ψάρι, τους ξηρούς καρπούς και τα όσπρια, αντί από το κόκκινο κρέας. Μικρές αλλαγές που έχουν σημαντικά αποτελέσματα.


Αντικαταστήστε τα κορεσμένα λίπη που βρίσκουμε στο κρέας, στα γαλακτοκομικά, στο βούτυρο, στα τηγανητά και στις επεξεργασμένες τροφές, με λιπαρά που κάνουν καλό στην καρδιά όπως το ελαιόλαδο, οι ξηροί καρποί, οι σπόροι και τα λιπαρά ψάρια όπως οι σαρδέλες ή ο σολωμός. Καθόλου τυχαία, για τους λαούς της Μεσογείου το ελαιόλαδο είναι το βασικό λίπος καθώς μειώνει τις φλεγμονές με την ελαιοκανθάλη που περιέχει.


Aντίθετα με τις περισσότερες δίαιτες αδυνατίσματος, η Μεσογειακή διατροφή δεν εστιάζει στον περιορισμό όλων των λιπαρών, αλλά στην επιλογή των σωστών. Ουσιαστικά, οι άνθρωποι της Μεσογείου παίρνουν ένα μεγάλο ποσοστό των θερμίδων τους κυρίως από ωφέλιμα ακόρεστα λιπαρά. Περιορίζουν την κατανάλωση επεξεργασμένων, τυποποιημένων, “εύκολων” τροφίμων γρήγορης εστίασης και ετοιμάζουν τα περισσότερα γεύματα στο σπίτι από φρέσκα συστατικά.


Πρόσφατη μελέτη στην Ισπανία έδειξε ότι όσα άτομα διατρέφονταν σύμφωνα με τα πρότυπα της Μεσογειακής διατροφής είχαν 82% μειωμένες πιθανότητες να πάθουν διαβήτη τύπου 2, συγκριτικά με τους άλλους που δεν τρέφονταν με τον μεσογειακό τρόπο.


“Ενδώστε” λοιπόν στην καλή ζωή. Απολαύστε ένα ποτήρι ελληνικό κρασί μαζί με το γεύμα σας. Οι μελέτες απέδειξαν ότι το κρασί αυξάνει τα επίπεδα της “καλής” χοληστερίνης και προστατεύει από αρτηριακά προβλήματα. Ή μπορείτε να έχετε ανάλογα οφέλη προσθέτοντας σταφύλια, φρούτα και ξηρούς καρπούς στη διατροφή σας.


Ουσιαστικά, η Μεσογειακή διατροφή δεν είναι απλώς …διατροφή, είναι τρόπος ζωής. Οι Έλληνες και οι άλλοι λαοί της Μεσογείου απολαμβάνουν το φαγητό τους σε χορταστικές ποσότητες, παραμένουν δραστήριοι και χαίρονται την επικοινωνία με τους φίλους και την οικογένειά τους. Είναι παράδειγμα για όλους όσους θέλουν να έχουν υγεία, ευζωία και μακροζωία οι ίδιοι και όσοι αγαπούν. Να έχουν μια πιο νόστιμη, καλή ζωή!